tisdag 15 november 2016

Hösttrött?

Jag har aldrig trott på fysiska symptom som kommer med årstider, förutom vårglad och sommarlycklig då. Vårtrött och höstdeppig har jag aldrig förstått mig på. Men med åren kommer tydligen visdom. Eller något sådant.


Jag har tänkt att jag är trött efter allt för många helger i sus och dus.
Trött på oredan i vår flyttlägenhet.
Trött på packande.
Trött på byggtjafs.
Trött på krånglande bil.
Trött på för små kläder.
Trött på att laga mat.
Trött på kartongtuggande kissor.
Trött på döda tippor.


Ja, bara trött alltså. Att det sedan infaller i november är väl bara hur det råkat sig. Eller?





3 kommentarer:

BP sa...

Ja, det kan nog vara en tillfällighet att alla dessa trötthetsorsaker infaller just i november. Men jag kan tala om för dig att jag också är trött och då är det bara matlagningen som jag tröttnat på;-)

Anonym sa...

November heter marraskuu på finska om jag minns rätt vad min finskalärare sa en gång för länge sedan. Samma lärare sa att marraskuu översatt till svenska blir dödsmånad. Där har vi det.

Kram på dig, Vännen.

/oinloggad Malde

Susanne sa...

Jag brukar vara så hösttrött under november. I år har det inte varit så farligt, men det är himla jobbigt.